Direkt från livet.

Det är rätt okej nuförtiden då jag närmar mig slutet på min sjätte termin på utbildningen. Totalt ska jag läsa 7 terminer så nästa termin blir min sista, och i höst ska jag alltså skriva min C-uppsats tillsammans med en av mina bästa vänner. Vi ska skriva om specialpedagogik och hur flerspråkighet inom estetik kan påverka denna. Det känns väldigt bra att få skriva den tillsammans med en sån nära vän, för vi förstår varandra och har liknande ångestproblematik. Vi kommer att kämpa och klara oss tillsammans, det vet jag.
 
Överlag mår jag relativt bra faktiskt. Jag fick också hem min nya laptop i veckan, så nu kan jag plugga från soffan eller sängen när min endometrios krånglar till det för mig. Det kändes också behövligt inför C-uppsatsen i höst då vi kanske är tillbaka på campus och behöver visa upp vad vi har skrivit, så då måste jag ha en fungerande laptop. Min gamla laptop hade ändå 7 år på nacken, så det var väl dags att pensionera den oavsett. Jag funderar också på att köpa en Samsung tablet i höst för att kunna rita på en större skärm än min iPad och det är bekvämt att ha när man reser.
 
Min trichotillomani har lugnat sig. Jag har inte ryckt ut hårstrån från huvudet, ögonbrynen eller fransarna på ungefär 2 månader. Nästan lika länge som jag har tränat dagligen. I 3 månader har jag tränat nästan varje dag, vilket har lett till att jag fått mer synliga muskler på armar, rumpa och ben. Det känns bra. Vikten är inte i fokus, utan hur jag känner mig och hur jag trivs i min kropp. Jag vill känna mig hälsosam och må bra fysiskt, inte fastna i några ohälsosamma ideal längre.
 
Jag tycker generellt att livet går framåt, jag kommunicerar mer kring mitt mående, A är världens finaste pojkvän, jag börjar må bättre nu när jag tränar och jag försöker att göra saker som är bra för mig och mitt mående. Även om sakerna som är bra för mitt mående är att jag tar mer egentid att rita eller träna eller äta chips på en Tisdag så funkar det för mig. Jag har märkt en stor skillnad sedan jag började prioritera mig själv.

Allmänt, Personligt | 2021, mitt mående, personligt | |
Upp