24 år.

Helt plötsligt blev det den tredje Juli och därmed fyller jag hela 24 år idag! Dagen började med att bli väckt till födelsedagssång och frukost på sängen; hjärtformade toast med vegoskinka och tomater, samt iskaffe med karamellsmak. Därefter gjorde jag mig iordning. Jag sminkade mig, fixade håret och klädde på mig min outfit för dagen. Under tiden förberedde A en lasagne inför kvällen och sprang sedan iväg till vårt favoritbageri för att hämta upp tårtan. I år blev tårtan en bestående av vegansk persikomousse med lime och kokos. (Jag längtar tills jag får hugga in på den ikväll!)

Efter det mötte vi upp mina föräldrar, min ena lillebror och hans flickvän, samt min farmor och hennes man som bestämt sig för att överraska mig på min dag! Det var nära till tårar då vi inte kunnat ses på över 1,5 år. Vi åt glass tillsammans, kramades och bara pratade av oss då det var så länge sedan vi sågs. Därefter blev det en runda med minigolf! Jag kom på tredje plats, men jag har verkligen ingen känsla för sånt där så det gör mig inget. När minigolfsrundan var över tackade vi för oss och gick hem. Där blev jag serverad burrata med mixade tomater och olivolja. Herregud, så gott det är?! Death row food right there!

Ovanpå allt detta vackra i livet har jag även fått så fina presenter; en röd Xbox Series X kontroller, ett par örhängen i form av silverringar, ett par örhängen i form av pärlor med fästen i vitt guld samt en fin skål från Kosta Boda. Nu sitter jag ner i soffan, dricker alkoholfritt bubbel och andas ut i total matkoma medan lasagnen står i ugnen. Jag känner mig lugn och lycklig i hela själen! Tänka sig att mitt liv kunde innehålla så många fina människor och som verkligen tar sig tiden att fira mig, gratta mig och få mig att må bra. Tack tack tack, livet! ♡
 
Allmänt, Personligt | 24 år, Juli, födelsedag, helg, hemester, semester | |
Upp