Början av terapin.

Hej hörni!
Jag började terapin den 22a och har varit orkeslös och mosig i huvudet sedan dess. Det tog på alla mina krafter att orka prata om allting som hänt i mitt liv och att inte gråta, för jag ville verkligen inte börja gråta det första jag gjorde på terapin.. Jag fick Lergigan som grundbehandling mot ångesten, även vid ångestattacker, för Atarax gjorde ingenting för mig. Jag fick också svara på vad jag vill få ut av samtalsterapin, vilket för mig är att lära mig hantera ångesten och få en utredning av PTSD så att jag kanske kan medicineras för det. Jag tyckte kuratorn verkade bra och hon verkade förstående, så det blir nog bra det här.
 
Just nu ligger jag i badet med en ansiktsmask på och försöker varva ner efter den otroligt hektiska veckan som har varit, medan A är iväg och handlar åt oss. Enda sedan jag började terapin har jag knappt orkat fortsätta skriva på min tenta, så både igår och idag har jag verkligen kämpat med den. Jag har faktiskt skrivit lyckats skriva klart halva tentan idag och det känns befriande, så ikväll blir det vin och Fredagsmys med A! Jag längtar! ^^
 
Hej så länge! ♡
 
Allmänt, Personligt, Psykisk ohälsa | Fredag, Fredagsmys, helg, kurator, partner, pojkvän, psykisk hälsa, psykisk ohälsa, psykolog, recovery, sambo, terapi, tillfrisknande, älskling | |
Upp