Nya mediciner.

Hej igen, bloggen!
Att säga att livet har varit kaotiskt på senaste är minst sagt en underdrift.. Jag hade en läkartid igår för att utvärdera min eksembehandling, men receptionisten ringde mig 45 minuter innan besöket och sa att det blivit inställt pga sjukdom. Det är självklart okej, men hon berättade sen att jag egentligen inte skulle kunna få någon annan behandling utskriven då de inte har rättighet att göra det. Tiden var dock bokad för just det ändamålet, så jag kände mig ledsen och besviken över att ha väntat i en månad på en tid jag inte kunde få. Jag har liksom haft ångest och hjärtklappning varje dag sedan i Januari, så jag bröt ihop hemma. Den förra receptionisten jag pratade med visste inte vad som gällde tydligen, så det var bara att lägga på samtalet och leta upp någon annan läkare..
 
Jag fick tillslut tag på en läkare genom en vårdapp och han lyssnade, var förstående, chockad över att jag inte fått någon bättre behandling tidigare. Den läkaren skrev då ut en annan sorts kortison (Ficortril) till mina ögon, ett svampdödande medel (Daktacort) då eksemen blivit infekterade och blöder, och jag fick även ångestdämpande tabletter (Lergigan). Äntligen en läkare som faktiskt lyssnade på mig och mina problem! Jag har nu beställt hem medicinerna och borde få dem på Måndag kväll! Jag är bara så glad över att någon lyssnade på mig och mina problem, och faktiskt hjälpte mig. :')
 
Förövrigt så har jag börjat skolan igen, vilket är en stor stress i sig. Jag har otroligt mycket att läsa, skriva och hinna med innan kursavslutet om mindre än en månad. Jag har pluggat en del ihop med min vän Marianne, och det hjälper något otroligt för att minska stressen!
 
Vi hörs senare, bloggen! ♡
 
 
 
 
Allmänt, Eksem, Personligt, Psykisk ohälsa | Lergigan, eksem, läkarbesök, medicin, mitt mående, personligt, plugg, psykisk hälsa, psykisk ohälsa, sjuk, sjukdom, sjukdomar, ångest | |
Upp