Jag har bokat läkarbesök.

Hej igen, kära blogg!
Jag tog en paus från bloggen av råge, och det behövdes verkligen!
 
För några dagar sedan började min eksem att krångla ordentligt igen, troligtvis på grund av hur stressad och ångestfylld jag har varit sedan början av 2020. Jag lämnade ju in min B-uppsats i Juni och har försökt att varva ner sedan dess; jag sover till och med mycket bättre. Dock är min vilopuls otroligt hög och hjärtat slår hårt och fort konstant, och så har det varit sedan i våras. Jag har försökt att träna hemma och gå på promenader ibland då jag tänkt att det kanske är för att jag suttit inne så mycket som vilopulsen är hög, men det känns som om att min kropp har otroligt lätt att få ångest nuförtiden och så fort jag får ångest så går pulsen upp ännu mer.
 
Jag har en läkartid den 4e September då jag bytt vårdcentral till en närmare mitt hem, och då ville de göra en kontroll av mina mediciner när jag försökte förnya recepten på dem. Det blir nog bra ändå för då kan vi diskutera andra behandlingar än kortisonkräm, som bara verkar fungera under en kort tid och sen kommer eksemen tillbaka. Med min förra hudläkare diskuterade vi att sätta mig på Protopic, en immunhämmande medicin som ska dra ner mitt överaktiva immunförsvar till en mer normal nivå. Ett annat alternativ är cellgifter - Metotrexat för att vara exakt. Dock kommer sånt inte utan biverkningar, så vi får se vad det blir av de två alternativen. Troligen behöver jag nog någon form av anti-ångestmedicin också för att inte trigga eksemen, samt få ner vilopulsen till en normal puls och inte få ångest av allt här i världen.. Vi får helt enkelt se hur det går!
 
Puss, hej! ♡
 
Allmänt, Eksem | Metotrexat, Protopic, cellgifter, eksem, immunförsvar, immunhämmande, läkarbesök, medicin | |
Upp